GENERELLE OPLYSNINGER
Kenns Biler & Både
CVR-nummer: 18376296
Ny Næstvedvej 1-3A
4683 Rønnede
E-mail til kundeservice: Dinbaad.kundeservice@gmail.com
E-mail til forhandler: kennsbiler@outlook.dk
PRODUKTINFORMATION
På www.dinbåd.dk oplyses varens mest relevante egenskaber, for mere information eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til: dinbaad.kundeservice@gmail.com. Bemærk at billederne af varerne kan veksle når det kommer til det leverede produkt. Leverandører ændrer ofte design og layout før nye billeder distribueres, så der kan være forskel i design/farver.
PRISER
Alle priser er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisændringer. Alle angivne priser er inklusiv 25% moms.
BETALING
Når du vælger online betaling:
Beløbet reserveres på dit kort og hæves først når varen afsendes fra vort lager eller direkte fra vores leverandør. De kontooplysninger du indtaster ved køb af varer, bliver sendt direkte til Onpay, som det kun er dig og Onpay der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om dig. Ved køb med Dankort eller kreditkort trækkes beløbet fra din konto så snart varen afgår fra "Kenns biler & både". På dinbåd.dk kan du betale med Dankort, VISA/Dankort, Visa Electron, MasterCard & Mobilpay. Vi opkræver kortgebyrer.
Når du vælger BANKOVERFØRSEL:
Din ordre afsendes først når vi har modtaget betalingen. Gebyr for BANKOVERFØRSEL er på 3.- kr.
Ved BANKOVERFØRSEL er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
FRAGT:
På dinbåd.dk benytter vi os af Danske Fragtmænd som leverandør eller os selv.
Leveringstid: Danske Fragtmænd eller os selv 0-4 uger.
Levering med Danske Fragtmænd kræver kundens underskrift ved leveringen. Kunden får en mail med et fragtbrevsnummer og et link fra Danske Fragtmænd, og man via dette følge leverancen. Det er muligt at aftale præcise leveringsbetingelser med fragtcentralen. Hvis modtageren er ikke hjemme når Danske fragtmænd ankommer, flyttes varen til nærmeste Fragtterminal. I dette tilfælde kan modtageren bestille den anden levering mod ekstra betaling til Danske Fragtmænd. Alternativt kan man selv afhente varen hos nærmeste Fragtterminal.
Find nærmeste fragtcentral her: https://www.fragt.dk/kontakt/kundeservice-og-salg/
RISIKOEN FOR HÆNDELIG UNDERGANG ELLER FORRINGELSE:
Først på det tidspunkt, hvor de bestilte varer er kommet i købers besiddelse, overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold til køber.
REKLAMATION:
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb, men ikke ydelser. Det betyder, at du som udgangspunkt ikke har to års reklamationsret på ydelser.
Er du ikke tilfreds med ydelsen kan du naturligvis kontakte os på dinbaad.kundeservice@gmail.com eller på 30354255.
På varekøb har du til gengæld reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Fakturaen skal fremvises til Kenns biler & både i forbindelse med anvendelse af reklamationen.
Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter køber har eller burde have opdaget manglen ske til Kenns biler & både inden rimelig tid. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Du bedes angive og på forlangende vise, hvori manglen består.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
VAREN SENDES TIL
Dinbåd.dk
Kenns Biler & Både
Ny Næstvedvej 1-3a
4683 Rønnede
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse ordrenummer, vedlægge en detaljeret beskrivelse i form af problemet, original kvittering af (rimelige) fragtomkostningen og fakturakopien. Husk at vedhæfte billeder af en manglede/defekt del og oplyse serienummer hvis det drejer sig om både, påhængsmotorer, bådtrailer eller gummibåde. Du må gerne sende alt ovenstående også på en mail til: dinbaad.kundeservice.dk
Send dog ikke noget uden forudgående aftale med os.
ANSVARSFRASKRIVELSE OG GARANTI
Kenns Biler & Både har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre websites igennem links.
Kenns Biler & Både afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og du opnår kun de garantier, som producenten udsteder.
Erhvervskunder har 6 mdr. reklamationsret på alle vores produkter.
FORTRYDELSESRET:
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare eller vi har indgået en aftale om en ydelse.
Erhvervskunder har ingen fortrydelsesret.
YDELSER
Hvis du ønsker at få ydelsen leveret før fristen udløber, kan du give dit udtrykkelige forudgående samtykke til, at leveringen begyndes, og at fristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret. I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber, når ydelsen er fuldt leveret.
Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på.
Hvis du har givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling for det arbejde, der allerede er leveret.
VARER
Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen eller den dag, vi har lavet aftalen, til at give os besked om, at du vil fortryde aftalen. Du kan sende en mail til dinbaad.kundeservice.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde varekøbet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
FORTRYDELSE AF EN DEL AF VAREKØBET
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får refunderet fragtomkostningerne, hvis du fortryder en del af dit køb.
RETURNERING AF VARER
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder bl.a. for Yamaha påhængsmotorer. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 250,- kr.
VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR
Hvis varen har mistet værdi og det eksempelvis skyldes at motoren blev opstartet med motor- og gearolie før levering eller når du har brugt varen på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder købet, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
SÆRLIGT FOR VARER:
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
VAREN SENDES TIL:
Dinbåd.dk
Ny Næstvedvej 1-3A
4683 Rønnede
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Disse returregler gælder alle varer solgt som fjernsalg til private (dvs. ikke aftaler indgået i den fysiske butik) - det gælder ikke varer solgt til virksomheder.
PERSONDATAPOLITIK
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen og/eller ydelsen til dig.
Derfor videregiver vi navn, adresse og telefonnummer.
Den dataansvarlige hos dinbåd.dk er Kenns Biler & Både.
Personoplysningerne registreres hos Kenns Biler & Både og bevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Disse virksomheder og vores leverandører behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: dinbaad.kundeservice@gmail.com
FORBEHOLD FOR ÆNDRINGER:
Kenns Biler & Både forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.
ØNSKER DU AT KLAGE OVER OS?:
Kenns Biler & Både ejer dinbåd.dk, og du er altid velkommen til at kontakte os direkte på 56720702, eller på mail dinbaad.kundeservice@gmail.com.